Begejstrede løbere: Ribe er helt fantastisk
Cirka 10.000 løbere var klar i Ribe 2. Pinsedag til Royal Run.
Her begav de sig ud på en rute gennem Ribes smukke historiske gader.
I målområdet var der stor begejstring, da løberne kom over stregen.
Første mand over målstregen på 5 kilometer-ruten var Morten Beck i tiden 17 minutter og 24 sekunder.
“Det var en mega fed fornemmelse. Det er en vildt hyggelig by, og der var kanon stemning hele vejen rundt,” sagde Morten Beck, da han var kommet i mål.
Selve ruten gennem Ribes brostensbelagte gader var en udfordring for både de erfarne løbere og nybegynderne.
“Ruten var hård. Både på grund af brostenene, men der var også en masse sving, så man er hele tiden nede i fart,” fortæller Morten Beck.
Fantastisk stemning
På de tre distancer One Mile, 5 kilometer og 10 kilometer var der løbere i alle aldre, hvor den ældste var 101 år gammel.
Derfor var begejstringen også stor blandt deltagerne, da de krydsede målstregen.
“Det var fantastisk og rigtig god stemning. Folk hujer og klapper hele vejen, så der var virkelig god opbakning,” fortæller løberen Peter.
I målområdet fik alle deltagere en medalje for deres deltagelse.
Læs også:
Flag, sværd og selfies: Sådan blev Kongen hyldet i Ribe
Her var alle enige om, at Ribe satte en flot ramme for det royale arrangement.
“Der var god stemning hele vejen rundt i en hyggelig by, så ikke noget at klage over,” fortæller Marlene, der også løb Royal Run i Ribe.
