EfB styrker fronten: Henter talentfuld offensivspiller i AGF
Esbjerg fB forstærker den offensive linje med tilgangen af den 20-årige Richmond Gyamfi, der resten af sæsonen skal spille i blåt og hvidt.
Den hurtige og teknisk stærke ghaneser er hentet på en lejeaftale i AGF frem til sommeren 2026.
Et kendt navn i dansk fodbold
Gyamfi slog igennem i Betinia Ligaen hos Hobro IK, hvor hans fart og gennembrudsstyrke gjorde ham til en profil.
Siden skiftede han til AGF, og nu tager han næste skridt i sin karriere i Esbjerg.
Sportschef Sebastian Brydegaard glæder sig over tilføjelsen:
“Vi får med Richmond Gyamfi en rigtig dygtig offensiv spiller ind i truppen fra Superligaen, der kan dække flere pladser på både kanten og i angrebet. Han er en anvendelig spiller, som vil give vores trænerteam større fleksibilitet i forhold til den måde, vi kan udfordre og angribe modstanderne på.”

En spiller med tempo og arbejdsvilje
Brydegaard beskriver Gyamfi som en spiller med eksplosiv fart, stærke driblefærdigheder og stor aggressivitet.
Han fremhæver også hans evne til at bidrage i presspillet og tilføje energi og konkurrence til holdet.
“Richmond har allerede vist sit værd som en spiller, der kan afgøre kampe i Betinia Ligaen, så der er ingen tvivl om, at han vil skærpe kvaliteten i vores trup og vores konkurrenceevne i ligaen,” siger han.
Aftalen er i første omgang etårig, hvilket giver begge parter mulighed for at se hinanden an.
Gyamfi: Det føles som det rette næste skridt
Richmond Gyamfi ser frem til at trække i den blå-hvide trøje og blive en del af det projekt, EfB er i gang med.
“Jeg glæder mig enormt meget over skiftet til EfB, der er en stor klub med et godt projekt. I mine snakke med klubben er jeg blevet bekræftet i, at det er det rette næste skridt for mig og min udvikling, og jeg ser virkelig frem til at komme i gang med holdet og møde fansene,” siger han.
Gyamfi har første træningsdag med holdet torsdag.