Efter tragisk hændelse: Derfor flager Esbjerg ikke på dronningens fødselsdag
Dronning Mary fylder 53 år i dag.
Men det bliver en noget mere nedtonet fejring, end vi er vant til, når de royale har fødselsdag.
Det skriver B.T., der har fået beslutningen bekræftet af Kongehuset.
På grund af gårdsdagens skoleskyderi i Sverige har man nemlig valgt ikke at flage rundt om i Danmark.
“Det sker i sympati med ofrene for det, Sveriges statsminister har kaldt »det værste masseskyderi i svensk historie«, hvor mindst 10 personer tirsdag mistede livet på et uddannelsessted i Örebro,” skriver B.T.
Konkret betyder det, at der hverken bliver flaget på statslige bygninger eller på bybusser, som traditionen ellers foreskriver.
Og derfor vil der altså heller ikke være flag rundt i Esbjerg til at markere Dronning Marys fødselsdag.
Hos Sydtrafik oplyser kommunikationskonsulent Louise Christine Rasmussen, at flagdag også aflyst i deres område.
Dog fortæller hun, at Sydtrafik fik beskeden sent, så det er ikke sikkert, at alle har fået beskeden om, at der ikke flages alligevel.