Esbjergs blueshelte slår til igen: Nyt album sprænger rammerne
På fredag sparker MOJO HANDS dørene op til en ny omgang sveddryppende rhythm & blues med udgivelsen af deres nye album GO! GO! GO! – en titel der ikke bare skriger fremdrift, men tramper i gulvet og råber: “Kom nu, for fanden!”
Efter årtier med turnéer, klubjobs, festivaler og en hel del øl ude i den europæiske sommernat, har det vestjyske soul- og R&B-orkester valgt at gøre noget så old school som at indfange en livefest på plade.
GO! GO! GO! rammer streamingtjenester 13. juni, mens CD- og vinyludgaverne ruller ud senere på måneden – til alle jer, der stadig mener, musik skal kunne høres og lugtes.
“Vi spiller en genre, som ikke just er på P3’s rotator,” siger bandet.
“Men vi elsker det stadig. Og vi bliver ved – for det her er vores motor. Det er rå energi, varme grooves og højt humør. GO! GO! GO! er kort og godt den fest, vi selv elsker at holde.”
Indkapsler festen
Bandet består af Zenia Levring Madsen, som uden at blinke kan synge loftet ned, Bo Møller på guitar og vokal, Erik Lodberg med trommestikkerne, Lars “Doc” Thomsen på bas med bund som en lavthængende torden, og Rasmus Grønborg, der med fingerspitzgefühl danser over tangenterne, Hans Christian Erbs på trompet og Christoffer Find på saxofon.
Læs også:
Opbakningen til Esbjerg Festuge er enorm: Det her må du ikke gå glip af
Sammen har de i årevis pustet liv i en genre, der nægter at dø – og tak for det.
MOJO HANDS har aldrig lagt skjul på, at de er et liveband først og sidst. De har givet den gas i telte på Fanikkerdagene, på hovedscener under Tall Ships Races og foran et hav af svenske bluesentusiaster i Falkenberg.
Det er her, de hører hjemme – med sved på skjorten og en rytme i kroppen, der ikke tager nej for et svar. GO! GO! GO! forsøger ikke at være pæn – det forsøger at være sandt.
“Vi ville indkapsle energien, festen, kaosset, smilet. Få det hele ned i rillerne. Så det her er ikke bare et album. Det er et slagsmål mellem glæde og støv.”
Det er seks år siden deres sidste udgivelse, High Blood Pressure, som blev rost til skyerne både i Danmark og udlandet. Det nye album går endnu længere ud i svinget – og slipper aldrig speederen.
GO! GO! GO! udkommer digitalt 13. juni. CD og vinyl følger senere. Find noget at skåle med – og sæt nålen i.