Nyhedsbrev

Artikler med:

Nyeste artikler

Grå gade midt i Esbjerg: Sådan skal den blive mere grøn

Foto: MigogEsbjerg
Foto: MigogEsbjerg

Kan en grå gade få mere liv? Det spørgsmål arbejder beboere og kommune med i Norgesgade i Esbjerg.

Omkring 35 beboere fra gaden mødtes i sidste uge for at drøfte, hvordan grønne løsninger kan gøre hverdagen i Norgesgade bedre. Det oplyser Esbjerg Kommune i et opslag på Facebook.

Norgesgade er en gade, mange både bruger og bor tæt på.

I dag er den præget af asfalt, biler, cykler, affaldsløsninger og fodgængere, der alle skal have plads. Til gengæld er der ikke meget grønt.

Derfor undersøger kommunen sammen med beboerne, om mere grønt kan være med til at skabe bedre opholdssteder, øge trivslen, forbedre mikroklimaet og måske også styrke fællesskabet i gaden.

Mødet handlede ikke om færdige tegninger, men om de konkrete udfordringer.

Der blev blandt andet talt om, hvor der overhovedet kan være plads til grønne løsninger, hvad der eventuelt må vige, hvad beboerne selv vil bruge, og hvordan selv små tiltag kan gøre en forskel.

Ifølge kommunen var der mange idéer og god energi, og dialogen fortsætter på endnu et beboermøde i løbet af maj.

Projektet støttes af Plan22+, som er et partnerskab mellem Plan og Landdistriktsstyrelsen og Realdania.

Del artikel


Korte videoer

Top 3 i dag




 


 


 


 


Udvalgte artikler

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Tilladelse til politiske reklamer

For at støtte den demokratiske samtale, vil vi gerne spørge om din tilladelse til at vise dig politiske reklamer på denne hjemmeside.

Du vil altid kunne se, hvem der er afsender af reklamen, og hvorfor du ser den. Vi anvender aldrig følsomme oplysninger som din politiske overbevisning til at målrette reklamer.

På alle reklamer kan du finde kampagne id, som du kan bruge til at finde al info på om kampagnen på https://politiskreklame.dk/

Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage.