Nyhedsbrev

Artikler med:

Nyeste artikler

Har uddannet ingeniører i snart 60 år: Nu starter drømmen for de nye

Det er slutningen af august, hvilket betyder ny studiestart på landets videregående uddannelser.

I Esbjerg begynder over 1.000 nye studerende, og en masse unge starter på deres drømmeuddannelse.

Der er ekstra liv i disse dage på de forskellige campusser i byen, nu hvor alt rigtigt starter op igen.

Aalborg Universitet, Esbjerg

Onsdag morgen var vi på besøg ved Aalborg Universitet i Esbjerg, hvor de i år kan byde flere velkommen end året før.

Esbjerg viser sig virkelig fra sin bedste side med høj solskin, ingen vind og høj varme. Noget, som campuschefen på Aalborg Universitet, Esbjerg, Anders S. Kristensen, også påpegede i sin tale til de nye studerende.

“En dag som i dag sker meget sjældent i Esbjerg. Normalt er der masser af vind, så man skal være robust for at komme rundt i Esbjerg. Ligesom når man starter på en ny uddannelse. Man skal hanke op i sig selv, for man skal selv lede an for at komme i mål.

Vi vil selvfølgelig hjælpe alt, det vi kan, men man skal også selv være med til at yde en indsats, for det kan være hårdt at starte på et universitet. Man skal præstere for sine vejledere, og når man laver projekter, er det for rigtige virksomheder,” siger Anders S. Kristensen, campuschef på Aalborg Universitet, Esbjerg, blandt andet under sin velkomsttale.

Har uddannet ingeniører i snart 60 år: Nu starter drømmen for de nye
Velkomsttale ved Campuschef Anders S. Kristensen. Foto: Cecilie Winther

Har uddannet ingeniører i snart 60 år

Anders S. Kristensen har været campuschef på Aalborg Universitet, Esbjerg siden 2010 og lektor siden 1998, så han har efterhånden budt mange nye studerende velkommen på campus.

Derfor spurgte vi ham om, hvad hans forventninger var til de nye studerende.

“Jeg håber, de nye studerende kommer med en masse gode idéer, og at de vil udfordre både vores forskere og undervisere, så vi alle kan blive bedre. Og så selvfølgelig, at de kommer med en masse god energi,” lyder det fra Anders S. Kristensen, campuschef for Aalborg Universitet, Esbjerg.

Aalborg Universitet, Esbjerg har siden 1964 uddannet ingeniører. I sin tid hed det dog Ingeniørhøjskolen Esbjerg Teknikum, men den 1. september 1995 blev Esbjerg Teknikum sammenlagt med Aalborg Universitet.

I dag begynder et nyt ingeniør-eventyr for de 96 nye studerende på Aalborg Universitet, Esbjerg, hvor størstedelen er internationale studerende, hvortil Anders S. Kristensen havde et godt råd:

“Til de internationale, hvis I gerne vil have et job her i Esbjerg efter jeres uddannelse, så gør en indsats for at lære dansk. Ikke alle virksomheder her i Esbjerg er internationale. Til de danske studerende, tag det til jer, at vi er et internationalt campus, for det vil helt sikkert hjælpe jer fremover,” sluttede Anders S. Kristensen, campuschef på Aalborg Universitet, Esbjerg.

Har uddannet ingeniører i snart 60 år: Nu starter drømmen for de nye
Tutorer klar til at tage imod de nye studerende. Foto: Cecilie Winther

Del artikel


Korte videoer

Top 3 i dag




 


 


 


 


Udvalgte artikler

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Tilladelse til politiske reklamer

For at støtte den demokratiske samtale, vil vi gerne spørge om din tilladelse til at vise dig politiske reklamer på denne hjemmeside.

Du vil altid kunne se, hvem der er afsender af reklamen, og hvorfor du ser den. Vi anvender aldrig følsomme oplysninger som din politiske overbevisning til at målrette reklamer.

På alle reklamer kan du finde kampagne id, som du kan bruge til at finde al info på om kampagnen på https://politiskreklame.dk/

Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage.