Hun havde én drøm: Nu står folk i kø hos Anette
Hvis du elsker kaffe, er der godt nyt.
En ny kaffevogn i Esbjerg har nemlig set dagens lys.
Det er Anette Gregersen, som har købt kaffevognen Little Bean og kører rundt i Esbjerg og omegn og sælger kaffe.
“Jeg har i mange år snakket om, at hver gang jeg har set en lille kaffevogn, ville jeg også gerne have en. Til sidst sagde min mand, at nu skulle jeg købe en,” fortæller Anette Gregersen.

Kaffevognen er en mørkegrøn tuktuk, hvor der bagerst er kaffemaskiner. Hun har købt den Street Concept i Glyngøre, der har specialiseret sig i at lave denne type vogne.
I kaffevognen serverer Anette Gregersen klassiske kaffevarianter: espresso, americano, latte og iskaffe.
Kaffebønnerne får hun fra Kaffebiksen i Østerbyen.
“I flere år har jeg interesseret mig for kaffe, og jeg har læst og øvet mig på at lave en god kop kaffe,” siger Anette Gregersen.
Glade kunder
Anette Gregersen har haft vognen i cirka en måned og har i løbet af sommeren kørt rundt i Esbjerg og solgt kaffe.
Hun har tilladelse fra Esbjerg Kommune til at sælge kaffe.
På den første måned har folk i Esbjerg taget godt imod den nye kaffevogn.
“Jeg har blandt andet holdt ude ved De Hvide Mænd. Der er mange turister, som gerne vil have en kop kaffe, så det var oplagt,” siger Anette Gregersen.

Anette Gregersen arbejder ved siden af, og derfor vil det primært være i weekender og uden for arbejdstid, at hun er ude og sælge kaffe.
“Jeg har også lidt planer om, at man i fremtiden kan leje vognen til arrangementer, hvor jeg kommer ud og serverer kaffe, for eksempel til et firmaarrangement,” fortæller Anette Gregersen.
Man kan følge Little Bean på Facebook og Instagram, hvor Anette Gregersen også opdaterer med, hvor og hvornår hun er ude med kaffevognen.

Læs også:
Efter 30 år i offshorebranchen: Torben går all in på kaffeeventyret