Lucas Andersen ude: Esbjerg Energy møder Odense uden nøglespiller
Esbjerg Energy må i aften og resten af denne sæson klare sig uden en af holdets betydningsfulde spillere, Lucas Andersen, når de tørner sammen med Odense Bulldogs. Andersen pådrog sig desværre en alvorlig fodskade under torsdagens træning, hvilket har resulteret i et brud. Skaden betyder, at han ikke kommer på isen igen i denne sæson.
Lucas Andersen har haft en stærk sæson for Esbjerg Energy med 28 kampe, 11 mål og 16 assists. Hans evne til at skabe spil og finde netmaskerne har været en vigtig del af holdets offensive spil. Derfor er det et stort tab for vestjyderne at måtte undvære ham i de afgørende kampe.
“Det er med stor ærgrelse, at vi må meddele, at Lucas er ude resten af sæsonen. Han har været en nøglespiller for os, og hans fravær vil kunne mærkes. Vi ønsker ham en god og hurtig bedring,” udtaler Esbjerg Energy i en pressemeddelelse.
Esbjerg Energy har haft en stærk uge med en overbevisende 8-1 sejr over Rødovre Mighty Bulls i mandags. Alligevel venter der dem en svær opgave i aften mod Odense Bulldogs, som i deres seneste kamp besejrede Herning med 4-3.
“Det bliver en hård kamp. Odense er et stærkt hold, som er godt sat sammen. De spiller solidt på alle pladser og giver ikke meget væk. Vi har forberedt os grundigt og ved, at vi skal yde vores bedste for at få point med hjem,” siger Dan Jensen.
De tidligere opgør mellem Esbjerg Energy og Odense Bulldogs i denne sæson har været intense og tætte. Odense har vundet tre af fem kampe, mens Esbjerg har trukket sig sejrrigt ud af de to andre – senest med en 3-2 sejr efter straffeslag for en uge siden i Granly Hockey Arena.
Med 76 point efter 42 kampe ligger Odense Bulldogs foran Esbjerg Energy, som har indsamlet 66 point i samme antal kampe. Aftenens kamp kan derfor få stor betydning for Esbjergs muligheder for at kravle op i tabellen, selvom de nu står over for udfordringen uden Lucas Andersen.
Holdet sender varme tanker til Lucas og håber at se ham tilbage på isen i næste sæson. Indtil da vil han støtte sine holdkammerater fra sidelinjen og fortsat være en del af Esbjerg Energy-fællesskabet.