Mystisk indbrud i Esbjerg: Politiet undersøger DNA-spor
Søndag aften klokken 22:30 modtog politiet en anmeldelse om indbrud i en privat bolig i Marbækparken i Esbjerg. Indbruddet er sket i perioden fra søndag den 9. marts og frem til i går, men præcist hvornår gerningspersonen har været på spil, er endnu uvist.
Ejeren af huset opdagede indbruddet, da vedkommende kom hjem og fandt et opbrudt vindue til soveværelset. Tyven eller tyvene har formentlig skaffet sig adgang den vej, men det er ikke fastslået, om der kan have været andre indgange involveret.
Politiet afventer afhøringer
Boligejeren har endnu ikke overblik over, hvad der måtte være stjålet, men det er sikkert, at smykker kan være blandt de forsvundne genstande. Politiet har sikret mulig DNA fra forskellige steder i boligen, som nu skal analyseres nærmere.
“Vi har ikke fået oplysninger om, at naboer skulle have set noget, og det er heller ikke kommet til vores kendskab, at der skulle være observeret mistænkelig aktivitet i området,” oplyser politiet. Der er dog endnu ikke foretaget egentlige afhøringer i området, og det kan blive næste skridt i efterforskningen.
Naboerne til boligen er endnu ikke blevet spurgt, om de har bemærket noget mistænkeligt, men politiet forventer at følge op på det i den kommende tid. Efterforskningen er stadig i sin indledende fase, og det er uvist, om der er tale om et enkeltstående indbrud eller en del af en større tendens i området.
Læs også:
Skolevej i Esbjerg er alt for farlig: Nu kræver en gruppe beboere handling