Team Esbjerg hyldes på Torvet: Her er programmet for guldfesten
Team Esbjerg er danske mestre efter sejr over Odense Håndbold i den afgørende DM-finale. Nu inviteres hele byen til guldfest på Torvet.
Læs også:
Kæmpe bedrift: Team Esbjerg vinder guld
Tirsdag aften sikrede de rødklædte kvinder sig DM-guldet efter en stærk sejr på 35-29 over Odense Håndbold i den tredje og afgørende finalekamp i Blue Water Dokken.
Dermed er guldet tilbage i Esbjerg efter et enkelt år i Odense.
Det skal naturligvis fejres.
I dag den 3. juni inviterer Esbjerg Kommune hele byen til guldfest på Torvet, hvor spillerne, trænerstaben og resten af holdet bliver hyldet for endnu en stor sæson.
Fejringen begynder klokken 16.00, hvor de nyslåede danske mestre bliver hentet ved Blue Water Dokken på Gl. Vardevej. Herfra bliver holdet kørt i paradekørsel gennem byen frem mod hjørnet af Stormgade og Kongensgade.
Det sidste stykke går Team Esbjerg til fods op ad Kongensgade, inden de går på scenen på Torvet.
Her tager borgmester Jesper Frost Rasmussen imod holdet, og der er lagt op til både guldstemning og overraskelser for spillere og publikum.
Alle er velkomne til at møde op og være med til at fejre Team Esbjergs DM-guld.
Programmet:
Spillerne kører fra Blue Water Dokken kl. 16.00 i åben vogn med pokal og maskot.
Ruten går via Gl. Vardevej til den store rundkørsel og videre ind ad Strandbygade.
Her drejer de til venstre ad Skolegade og til højre ved Stormgade, inden turen slutter ved krydset Stormgade/Kongensgade.
Kl. 16.30 ankommer spillere, pokal og maskot til krydset Stormgade/Kongensgade.
Herfra går Team Esbjerg parade op gennem Kongensgade til Torvet med Varde Garden i front. De forventes at ankomme ca. kl. 16.40.