Tennisjubel i Esbjerg: Oprykning efter storsejr
Der var spænding og intensitet på banerne, da Esbjerg Tennis Klub i weekenden spillede sig til oprykning til Danmarks bedste række for herrer.
Hjemmebanen dannede rammen om den afgørende playoffkamp mod Hareskov Værløse, og det blev en dag, spillerne og klubben sent vil glemme.
Sikker sejr i singlerne
Opgøret bød på flere tætte dueller, men Esbjerg-mandskabet viste styrken, der har kendetegnet dem hele sæsonen.
Alle fire singler faldt ud til hjemmeholdets fordel, og dermed var sejren på plads, inden doublerne overhovedet skulle i gang. Slutresultatet blev en klar 4-0 sejr.
En perfekt sæson
Med oprykningen kan ETK se tilbage på en udendørssæson, der næsten ikke kunne skrives bedre.
Holdet har vundet samtlige 46 kampe og har dermed leveret en præstation, der understreger, at oprykningen er mere end fortjent.
Spillere bag succesen
I den afgørende kamp stillede ETK med Dominik Bartels, Rasmus Hembo Mathiasen, Linus Bense og Niklas Nordahl.
Hen over sæsonen har også Alexander Stage, Serign Samba og Nikolas Hellsten spillet vigtige roller på holdet.
Sammen har de stået bag en sæson, hvor klubben for alvor har markeret sig på landkortet.
Klar til nye udfordringer
Glæden i klubben er stor, og oprykningen er blevet til virkelighed takket være både spillere, trænere og de mange omkring holdet, der har bidraget.
Allerede den 25. oktober går det løs igen, når ETK tager hul på indendørssæsonen i Elitedivisionen.