“Vi har mærket efter”: Galleri lukker efter kort tid i Esbjerg
For nylig åbnede Galleri Gemmer & Grundahl i Kirkegade i Esbjerg som et spontant initiativ – men nu er eventyret allerede slut.
På Instagram fortæller de to kunstnere bag, Susanne Gemmer og Susy Grundahl, at de lukker galleriet i byen for at vende hjem til deres egne værksteder og udstillingssteder.
Læs også:
Kunst og kærlighed i Kirkegade: To veninder åbner dørene til drømmen sammen
De beskriver, hvordan de seneste ugers udstilling i Skagen gav både inspiration og eftertanke.
Det satte fokus på, hvor vigtigt det er for dem at have tid og ro til at fordybe sig i maleriet og samtidig have overskud til deres øvrige projekter.
Selvom de har nydt at være en del af Esbjergs byliv og møde gæster direkte fra gaden, har de også savnet at kunne skabe i egne rammer.
Derfor har de valgt at samle kræfterne der, hvor deres kunstneriske rødder ligger – i deres respektive gallerier uden for byen.
På Instagram sender de en stor tak til alle, der har støttet og besøgt galleriet i Kirkegade, og håber, at publikum fremover vil opsøge dem hver især i deres faste omgivelser.
Galleri Gemmer holder til på Biltoftvej 1 i Næsbjerg ved Varde, mens Susy Grundahl fortsat udstiller i sit eget galleri.